You dont have javascript enabled! Please enable it! آیا طراحی در کارایی بولت ژورنال تاثیر داره؟ | منُ بولت ژورنالم
آموزش بولت ژورنال

آیا طراحی در کارایی بولت ژورنال تاثیر داره؟

توی دنیای مدرن امروزی که شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی پیدا کردن، طرح و نقش‌های بولت ژورنال متنوع و چشمگیری هم توی اینستاگرام درحال اشتراک‌گذاری و دست‌به‌دست شدن هستن. همین طرح‌های زیبا هم باعث شدن خیلی از افرادی که تازه وارد این دنیا میشن بعد از مدتی به‌خاطر وجود همین طراحی‌های خوش آب و رنگ حرفه‌ای از استفاده از این سیستم فوق‌العاده صرف‌نظر کنن.

به‌همین خاطر توی این پست می‌خواهیم بفهمیم که طراحی در کارایی بولت ژورنال تاثیر داره یا نه؟ باید حتما دفتر بولت ژورنال رو طراحی کنیم تا بتونیم به‌درستی ازش استفاده کنیم یا می‌تونیم به‌سادگی کشیدن چند خط ساده هم زندگیمون رو مدیریت کنیم؟

طراحی در کارایی بولت ژورنال تاثیر داره یا نه؟

دفتر بولت ژورنال، برگه‌‌های نقطه دار و کاملاً سفیدی داره که خودت می‌تونی هر طور که خواستی صفحات اصلی و فرعی این سیستم رو داخلش طراحی کنی. همین صفحات خالی و بدون رنگ باعث میشن که از استفاده از این صفحات به‌سادگی صرف‌نظر کنیم و برگردیم بطرف دفترهای برنامه‌ریزی که خودشون تقریباً طراحی‌های کاملی دارن؛ اما بولت ژورنال امکاناتی رو در اختیارت قرار میده که سایر دفاتر برنامه‌ریزی ندارن و همین امکانات خاص هم باعث محبوبیت این سیستم شده.

استفاده از دفترهای ساده و بدون طراحی هیچ اشکالی نداره. بیشتر افرادی که درحال‌حاضر در حال طراحی و اشتراک‌گذاری صفحات زیبا هستن درحقیقت اصلا از این روش برنامه‌ریزی استفاده‌ای نمی‌کنن و صرفا به تبلیغ محصولاتی مثل انواع ماژیک، مارکر و غیره مشغول هستن و به شخصه از دفترهای طراحی‌شده استفاده واقعی نمی‌کنن.

پیشنهادم بهت اینه که این جملات رو ملکه ذهنت کنی:

دفتر بولت ژورنالم مال منه و برای پز دادن توی صفحات اینستاگرام نیست. بولت ژورنال یه راه عالی برای مدیریت زندگی و ذهن منه و اهمیتی نداره که چه شکلی باشه و نظر بقیه برام مهم نیست!

بولت ژورنالت باید برای خودت اثربخش باشه تا بتونی به کمکش به زندگیت نظم بدی. طراح اصلی این روش هم دفتری ساده و تشکیل‌شده از چند خط داشت و طراحی بخشی از این سیستم به حساب نمیومد.

اما آدم‌ها به سمت چیزهای زیبا جذب میشن و مسلمه که یه دفتر زیبا تمایل ما رو به استفاده ازش بیشتر میکنه. پس در جواب سوال اصلی این مقاله باید بگم که طراحی چشمگیر و زیبا باعث انگیزه در استفاده‌ی هر روزه از این سیستم میشه اما در حقیقت خود این روش باعث نظم‌دهی به زندگی میشه، رسیدن به اهداف رو برامون فراهم می‌کنه و ارتباطی به طراحی در بولت ژورنال نداره.

پس اگه تو هم مثل خیلی‌های دیگه چون نقاشی کردن بلد نیستی از استفاده از این روش منصرف شدی بدون که حتی بدون وجود یک طرح خیلی کوچک هم می‌تونی از تمام ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ی این روش استفاده کنی.

چطوری بدون طراحی دفتری زیبا داشته‌ باشیم؟

خوشبختانه راه‌های خیلی زیادی وجود دارن که می‌تونی بدون اینکه نقاشی کردن بلد باشی، هنوزم یه دفتر زیبای بولت ژورنال داشته باشی:

  • استفاده از تزئینات مختلف
  • استفاده از قالب‌های آماده
  • استفاده از شابلون
  • استفاده از صفحات طراحی‌شده
  • استفاده از دفترهای طراحی‌شده

استفاده از تزئینات مختلف

این روزها تزئینات متنوع و زیادی در بازار موجود هستن و فروشگاه منُ بولت ژورنالم هم به‌ صورت اختصاصی تزئینات مخصوص استفاده در دفترهای بولت ژورنال رو ارائه می‌کنه که می‌تونی به‌ سادگی توی دفترت استفاده کنی.

برای مثال با کمک استیکرها، چسب‌های واشی و برچسب‌ها می‌تونی صفحه‌های مختلفی که طراحی کردی رو تزئین و انگیزه خودت برای استفاده‌ هر روزه از دفترت رو بیشتر کنی.

از قالب‌های آماده

استفاده از قالب‌های آماده

کشیدن طرح‌های تکراری، مثل جدول‌های ردیاب عادت، تقویم‌ها و غیره بعد از چند ماه کار سخت و طاقت‌فرسایی می‌تونه باشه. همین کارهای تکراری مهم‌ترین دلیل جدایی ما از دفتر بولت ژورنالمون هم هست.

پس ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این جدایی استفاده از قالب‌های آماده‌اس.

برای مثال «ردیاب عادت» در طرح‌های مختلفی وجود داره و باعث میشه که مجبور نباشی هر بار جدول‌های تکراری بکشی و حتی به کمکشون می‌تونی توی وقتت هم صرفه‌جویی کنی.

به کمک «واشی برنامه‌ریزی» می تونی انواع ردیاب‌ها مثل ردیاب خواب رو در عرض چند لحظه طراحی کنی و درعین‌ حال دفتر زیبایی هم داشته باشی.

استفاده از شابلون

شابلون‌های بولت ژورنال با سایر شابلون‌های موجود در بازار فرق دارن و مخصوص طراحی انواع قالب برای این سیستم طراحی شدن.

با کمک این شابلون‌ها می‌تونی انواع سربرگ، جدول، چک باکس و غیره را بدون مشکل توی دفترت بکشی.

استفاده از صفحات طراحی‌شده

استفاده از صفحات طراحی‌شده

صفحات طراحی‌شده بولت ژورنال به‌صورت فایل‌های قابل چاپ درحال‌حاضر فقط در فروشگاه منُ بولت ژورنالم وجود دارن.

با استفاده از این صفحات دیگه اصلا لازم نیست خودت صفحاتت رو طراحی کنی چرا که در این صفحات از قبل هر چیزی که نیاز داری طراحی‌شده و فقط کافیه روی برگه چاپ و استفاده کنی.

استفاده از دفترهای طراحی‌شده

دفترهای طراحی‌شده بولت ژورنال هم به‌صورت کاملا اختصاصی تنها در فروشگاه منُ بولت ژورنال وجود دارن و مخصوص افرادی تهیه شدن که اصلا طراحی بلد نیستن اما دوست دارن که دفترهای زیبا داشته باشن ولی حوصله یا وقت طراحی رو هم ندارن.

دفترهای بولت ژورنال تمام صفحات اصلی این سیستم رو دارن و فقط کافیه به کمک قاعده چاپ روی برگ مناسب چاپ و به یکی از روش های دفتر سازی بهم‌ دوخته بشن.

داشتن یه دفتر زیبا به‌ خودی‌ خود باعث پیشرفت در برنامه‌هامون نمیشه و باید به سیستم اصلی متعهد بمونیم تا بتونیم در زندگی‌هامون تغییر مثبت ایجاد کنیم.

یادت باشه طراحی در کارایی بولت ژورنال تاثیر داره اما یه ضرورت نیست و فقط باعث انگیزه بیشتر به استفاده مداوم از دفترمون میشه.


امیدوارم این پست رو دوست داشته باشی و با دیگران هم از طریق دکمه‌های پایین به اشتراک بزاری! اگه با خوندن این محتوا مطلب جدیدی یاد گرفتی، خیلی خوشحال میشم از طریق این لینک برای نوشتن پست‌های بهتر حمایتم کنی❤️

منُ بولت ژورنالم رو دنبال کن

پینترست تلگرام اینستاگرام نماشا آپارات


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده آگهی داری!

لطفا برای حمایتمون خاموشش کن