You dont have javascript enabled! Please enable it! چطوری بدون صرف وقت زیاد بولت ژورنال نویسی کنیم؟
آموزش بولت ژورنال

چطوری بدون صرف وقت زیاد بولت ژورنال نویسی کنیم؟

بزرگترین مشکل افراد بوجو نویس اینه که وقت زیادی برای طراحی انواع صفحات در سیستم بولت ژورنال رو نداریم یا انقدر سرمون با انجام پروژه‌های مختلف شلوغه که نمی دونیم چطور باید بدون صرف وقت زیاد بولت ژورنال نویسی کنیم.

بیشتر صفحاتی که توی اینترنت می‌بینیم، کاملا مشخصه که زمان زیادی برای طراحی‌شون وقت صرف شده و این تفکر رو به وجود میاره که به طور کلی بولت ژورنال نویسی مساویست با صرف مدت زمان زیاد برای ایجاد صفحات با طراحی‌های زیبا و چشمگیر.

حتی اگه بخواهیم از طراحی‌های ساده هم استفاده کنیم، باز هم نسبت به دفاتر از قبل طراحی شده وقت بیشتری رو باید صرف ساختن صفحات دلخواهمون کنیم.

حقیقت اینه که بولت ژورنال همون قدر زمان احتیاج داره که خودت میخوای داشته باشه. میتونی ساعت‌ها وقت صرف طراحی‌ها کنی و یا توی یه مدت کم تمام صفحاتش رو ایجاد کنی.

روش‌های ساده‌ای برای کم کردن زمان در بولت ژورنال نویسی وجود داره!

خیلی از افراد هستن که با وجود مشغله فراوان باز هم بولت ژورنال نویسی می کنن چون روش‌ها و نکته‌هایی وجود دارن که کمکمون میکنه بدون صرف وقت زیاد بولت ژورنال نویسی کنیم. پس اگه دوست داری این تکنیک‌ها رو یاد بگیری به خوندن ادامه بده…

در زمان استراحت برنامه ریزی کن

مهمترین نکته در وقت گذاشتن برای بولت ژورنال نویسی اینه که برای برنامه‌ریزی وقت پیدا کنی. رازه یه برنامه‌‌ریزی خوب به اینه که برای چیدن برنامه وقت در نظر بگیری. یعنی حتما نباید برنامه‌ها رو توی یک شب بچینی و میتونی در طی هفته در زمان‌‌هایی که وقت آزاد داری برنامه‌هات رو تنظیم کنی.

طراحی ساده رو انتخاب کن

طراحی ساده رو انتخاب کن

یکی از ساده‌ترین کارها برای کم کردن زمان در بولت ژورنال نویسی اینه که از طراحی‌های ساده استفاده کنیم. بولت ژورنال‌های مینیمالیستی به خاطر طراحی‌های ساده، الان فوق العاده محبوب هستن.

این نوع بوجوها هم خیلی شیک هستن و هم خیلی ساده میتونی بدون انجام طراحی ازشون استفاده کنی.

درگیر صفحات اضافه نشو

درگیر صفحات اضافه نشو

در بولت ژورنال دو دسته صفحه وجود داره:

  • صفحات اصلی
  • صفحات اضافی

صفحات اضافی یا مجموعه‌ها خودشون دسته‌بندی‌های متفاوتی دارن و به این معنی نیستن که این صفحات اضافه و به درد نخورن! برای مثال صفحه مدیریت مالی یا عادت نگاری دوتا از بهترین صفحات اضافه در دفتر بولت ژورنال هستن.

اما سایر صفحات مثل علایق، لیست آرزوها، تزیینات ماهیانه و غیره چون از صفحات واجب و ضروری نیستن میتونی از طراحی شون صرف نظر کنی.

یادت باشه با توجه به برنامه‌هایی که داری باید از صفحاتی استفاده کنی که بیشترین کاربرد رو در برنامه ریزی‌ات دارن. توجه به همین مسئله ساده باعث میشه بتونیم بدون صرف وقت زیاد بولت ژورنال نویسی کنیم.

از تزئینات اماده استفاده کن

از تزئینات آماده استفاده کن

تزئینات آماده بزرگترین عامل کم کردن زمان در بولت ژورنال نویسی به حساب میان. با استفاده از تزئیناتی مثل استیکرها، برچسب‌هایی با طراحی آماده که ویژه بولت ژورنال طراحی شدن، مثل عادت نگاری، سربرگ، برگه‌های یادداشت و غیره میتونی در زمان صرفه‌جویی کنی و در عین حال دفتر زیبایی داشته باشی.

فروشگاه منُ بولت ژورنالم اولین فروشگاهیه که به صورت اختصاصی این طراحی‌ها رو تهیه و در اختیار سایر بولت ژورنال دوست‌هایی مثل تو قرار میده تا بتونی به سادگی توی دفترت ازشون استفاده و وقت بیشتری برای انجام سایر فعالیت‌ها داشته باشی.

از طرح‌های قابل چاپ استفاده کن

در حال حاضر افراد زیادی به طراحی و تولید صفحات از قبل آماده مشغول هستن و ما در فروشگاه منُ بولت ژورنالم هم برای اولین بار و به صورت تماما فارسی تا حد امکان سعی می کنیم محصولاتی که مرتبط و ویژه سیستم بولت ژورنال هستن رو طراحی و در اختیار علاقمندها قرار بدیم.

با استفاده از این طرح‌های از پیش آماده میتونی توی وقت صرفه جویی کنی و حتی اگه طراحی کردن رو بلد نیستی بتونی دفتر زیبا و در عین حال کاربردی‌ای داشته باشی.

استفاده از دفتر اماده برنامه ریزی

استفاده از دفاتر آماده برنامه‌ریزی

با استفاده از دفترهای از قبل طراحی شده دیگه احتیاجی نیست حتی خودت طراحی یا صفحات رو ایجاد کنی چون این نوع از دفترهای برنامه‌ریزی تمامی صفحات مورد نیاز برای یک برنامه‌ریزی کامل و دقیق رو در اختیارت قرار میده و فقط کافیه که برنامه‌هات رو داخلشون بنویسی و توی وقتت صرفه جویی کنی.

پس مدت زمانی که برای طراحی بولت ژورنالت میذاری کاملا به خودت بستگی داره و هیچکس دیگه‌ای نمیتونه بهت بگه که چطور یا تا چه حد باید برای برنامه‌ریزی کردن وقت بزاری.

عمل برنامه‌ریزی کردن یه کار فردی به حساب میاد اما میتونیم به کمک راهکارهای بالا توی زمان صرفه‌جویی کرده و بهره‌وری روزانه خودمون رو یا یه برنامه‌ریزی موفق بالاتر ببریم.


امیدوارم این پست رو دوست داشته باشی و با دیگران هم از طریق دکمه‌های پایین به اشتراک بزاری! اگه با خوندن این محتوا مطلب جدیدی یاد گرفتی، خیلی خوشحال میشم از طریق این لینک برای نوشتن پست‌های بهتر حمایتم کنی❤️

منُ بولت ژورنالم رو دنبال کن

پینترست تلگرام اینستاگرام نماشا آپارات


منبع: ماشاپلنز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. مینیمالیستی یعنی چی؟ یعنی ساده؟ از کجا بفهمیم یه دفتری مینیمالیستیه؟

  2. اسم اون صفحات رو میشه گذاشت فرعی تا دیگه اضافه به نظ نیان 😊😉

  3. این تقویم کوچولوها خیلی خوبه. من برای عادت نگاری هم از اونا استفاده می کنم ❤️💕

  4. توی این دفترهای آملده دیگه لازم نیست نقاشی کنیم؟ یا واشی بچسبونیم؟

  5. وقت هایی که باید جدول بکشم اعصابم خورد میشه. خودکارم خیلی قشنگ گند میزنه به زحماتم 😒

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده آگهی داری!

لطفا برای حمایتمون خاموشش کن