You dont have javascript enabled! Please enable it! برنامه‌ریزی سالیانه با آینده نگار بولت ژورنال | منُ بولت ژورنالم
آموزش بولت ژورنال

برنامه‌ریزی سالیانه با آینده نگار بولت ژورنال

در سیستم اصلی برنامه‌ریزی بولت ژورنال صفحات اصلی زیادی وجود داره که هر کدوم نقش مهمی هم به عهده دارن و به سادگی نمیشه نادیده گرفته بشن. صفحه آینده نگار بولت ژورنال یا لیست کارهای آینده یکی از همین صفحات پر کاربرده که توی این پست قراره بیشتر باهاش آشنا بشیم.

صفحه کارهای آینده بولت ژورنال به طور معمول بعد از صفحه فهرست قرار میگیره و هدف از ساخت و طراحی این صفحه نشون دادن مهم‌ترین کارها و وظایف در سال جاری است.

به عبارت دیگه این صفحه در حقیقت مجموعه‌ای از انواع مناسبت‌ها، قراردادها و وظایف مهمیه که قراره در سال پیش رو انجام بدیم و صفحه‌ای نیست که بخواهیم هر روز بهش سر بزنیم. آینده نگار بیشتر شبیه به یک مخزن اطلاعاتی عمل میکنه و می‌تونیم هر ماه اطلاعات وارد شده در این مخزن رو به صفحه داده‌های ماهیانه منتقل کنیم.

در صفحه آینده نگار بولت ژورنال چی بنویسیم؟

وقتی صحبت از کارهای آینده و وظایف مهم میشه ناخودآگاه یاد قرار ملاقات‌ها‌ و کارهای اداری و شرکتی میفتیم و فکر می‌کنیم چون توی این دسته قرار نمی‌گیریم پس می‌تونیم به سادگی این صفحه رو از سایر صفحات بولت ژورنال حذف کنیم.

این طرز فکر کاملا غلطه چون برنامه‌ها و یادداشت‌های مهم زیادی توی زندگی هر کسی وجود داره که میشه توی این صفحه نوشت. مثل:

  • مهلت پرداخت قبوض
  • تولدها
  • تعطیلات رسمی
  • قرار ملاقات‌های پزشکی
  • برنامه‌های سفر
  • اکران فیلم‌ها
  • مسابقات ورزشی
  • امتحانات
  • تاریخ انقضای کارت‌های مهم
  • و …

به طور کلی صفحه آینده نگار بولت ژورنال یک دید کلی و سریع به مهمترین کارها و قرارهای یکسال پیش رو و جاری رو در یک صفحه از دفترت بهت نشون میده.

چطوری صفحه کارهای آینده بولت ژورنال بسازیم؟

به روش‌های مختلفی میشه این صفحه رو ساخت. به طور کلی نوع طراحی این صفحه به اندازه برگه‌های دفتری که در حال استفاده هستی و تعداد فعالیت و یادداشت‌ها برمیگرده.

اما به طور معمول به سه شکل میشه این صفحات رو طراحی کرد که چند نمونه از این طرح‌ها رو اینجا برات میذارم تا ازشون ایده بگیری:

آینده نگار افقی
آینده نگار افقی
آینده نگار عمودی
آینده نگار عمودی
آینده نگار دایره‌ای
آینده نگار دایره‌ای

البته طراحی به سلیقه خود آدم بستگی داره و هنوز هم میشه طرح‌های خلاقانه بیشتری رو ایجاد کرد اما نکته اصلی این صفحه به داشتن تقویم برای هر ماه برمیگرده تا بتونی روزهای خاص رو علامت زده، رویداد مربوطه رو در کنارش بنویسی و برنامه‌هایت رو بهتر مدیریت کنی.

برای داشتن تقویم دو راه مختلف وجود داره:

صفحه آینده نگار رو میشه به دو روش دیگه هم ساخت که ظاهری کاملا متفاوت نسبت به طراحی‌های قبلی دارن.

  • روش مینیمالیستی Allastair
  • روش Calendex

روش مینیمالیستی Allastair

روش مینیمالیستی بیشتر مناسب افرادیه که علاقه‌ای به کشیدن تقویم‌ها ندارن یا معتقدند حالت کلاسیک این صفحه انعطاف پذیری نداره و پویا نیست.

در این روش، فعالیت‌ها و وظایف رو به ترتیبی که باید انجام بدیم یا وارد برنامه‌هامون میشن زیر هم یادداشت می‌کنیم. ترتیب ماه‌ها در این روش اهمیت چندانی ندارن و فقط وظایف رو در ستون ماهیانه علامت‌گذاری می‌کنیم تا بتونیم بعدا به داده‌های ماهیانه هر ماه منتقلشون کنیم.

روش مینیمالیستی Allastair

روش آینده نگار Allastair از دو ستون تشکیل میشه که در یک طرف ماه‌ها و در طرف دیگه ساعت و تاریخ وظایف نوشته میشن. هر زمان فعالیت جدیدی رو اضافه کردی فقط کافیه در ماه مورد نظر علامت‌گذاری کنی. این روش خیلی سریع و مفیده و لازم نیست ترتیب ماهیانه رو در اون رعایت کرد.

روش Calendex

برای شروع دو صفحه از دفتر رو به ۱۲ قسمت مساوی به صورت عمودی تقسیم می‌کنیم و در قسمت ابتدا و انتهای طرفین اعداد ماهیانه رو یادداشت می‌کنیم. در مرحله بعد می‌تونیم اسامی ماه‌ها رو در بالای هر ستون یادداشت کرده و هفته‌ها رو با خطوط افقی مشخص کنیم.

روش Calendex

برای استفاده از این روش اول فعالیت مورد نظر رو در یکی از صفحات داده‌های روزانه، هفتگی یا ماهیانه با جزییات یادداشت می‌کنیم و بعد فقط شماره صفحه رو در Calendex وارد می‌کنیم.

این روش مناسب افرادیه که دوست ندارن صفحه آینده نگار شلوغ و پر از نوشته‌ای داشته باشن.

اگه در اواسط سال بولت ژورنال نویسی رو شروع کردیم چطور از این صفحه استفاده کنیم؟

از مزایای بولت ژورنال اینه که لازم نیست صبر کنی تا سال شروع بشه و بعد سراغ استفاده از این روش بری. پس اگه در اواسط سال برنامه‌ریزی رو شروع کردی فقط کافیه از ماه آینده برنامه‌ها رو ثبت و برنامه‌های ماه جاری رو در صفحه داده‌های ماهیانه یادداشت کنی.

با استفاده از صفحه کارهای آینده بولت ژورنال می تونی به سادگی به برنامه‌های سال جاری در یک نگاه کلی و سریع دسترسی داشته باشی تا بهتر بتونی فعالیت‌ها و وظایفت رو تنظیم و برای انجامشون برنامه‌ریزی کنی.

اگه سوال بیشتری درباره صفحه آینده نگار داشتی می تونی از قسمت نظرات بپرسی و خیلی زود به جوابت برسی.


امیدوارم این پست رو دوست داشته باشی و با دیگران هم از طریق دکمه‌های پایین به اشتراک بزاری! اگه با خوندن این محتوا مطلب جدیدی یاد گرفتی، خیلی خوشحال میشم از طریق این لینک برای نوشتن پست‌های بهتر حمایتم کنی❤️

منُ بولت ژورنالم رو دنبال کن

پینترست تلگرام اینستاگرام نماشا آپارات


منبع: بوجوئینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده آگهی داری!

لطفا برای حمایتمون خاموشش کن