آموزش بولت ژورنال

حقایق و افسانه های رایج بولت ژورنال نویسی

حقایق و افسانه های رایج بولت ژورنال نویسی هم درست مثل هر چیز دیگه ای وجود داره و خیلی از افراد استفاده از این روش رو به خاطر حجم بالای کار مثل رسم انواع جدول و قالب بندی و حتی طراحی صفحات رها میکنن.

بولت ژورنال برای افرادی که استعداد نقاشی و یا وقت آزاد زیادی دارن یه روش عالیه اما بدون که بولت ژورنال نویسی به صورت مینیمال هم امکانپذیره و لازم نیست حتما پیچیده باشه و هدف اصلی خالق این سیستم هم از ابتدا همین بود.

برخی از افسانه های رایج بولت ژورنال نویسی

باید نقاشی کردن بلد باشی!

اصلا درست نیست!

خیلی از افراد از بولت ژورنال نویسی برای کاهش استرس استفاده میکنن که در این مقاله درباره اش مفصل صحبت کردیم. برای این افراد طراحی قالبهای مختلف حالت درمانی داره اما انجامشون برای همه واقعا ضرورتی نداره ولی اگه تو هم بخوای دفترت طراحی داشته باشه میتونی از گزینه های زیر استفاده کنی.

باید دست خط زیبا داشته باشی!

نه! دست خطتت فقط باید برای خودت قابل خوندن باشه اما اگه دوست داری خط زیبایی داشته باشی میتونی اول خیلی نازک بنویسی و بعد دورشون رو قلمگیری کنی.

باید انواع خودکار، مداد و ماژیک رو داشته باشی!

یکی از بدترین افسانه های رایج بولت ژورنال نویسی این گزینه اس. اصلا احتیاجی نیست هزینه گزافی بابت داشتن انواع ماژیک، خودکار رنگی و مدادهای مختلف پرداخت کنی.

در ابتدا که این روش بوجود اومد هدف فقط داشتن یک دفتر و خودکار بود و بس. البته میتونی برای روحیه بخشی از مداد و خودکارهای رنگی استفاده کنی ولی اینکه فکر کنی یک ضرورت و امر مهم و اجباری هستن کاملا غلطه.

باید فقط از روش بولت ژورنال استفاده کرد!

میتونی به صورت همزمان از سایر روشهای برنامه ریزی هم در کنار بولت ژورنال نویسی استفاده کنی اما باید حواست باشه که هر چیزی رو کجا ثبت کردی.

حقایق روش بولت ژورنال

حالا که با افسانه های نادرست روش بولت ژورنال آشنا شدی وقت اون رسیده که با حقایق درست این روش هم آشنا بشی.

اهدافت رو درک کن!

هر کسی به یه دلیلی از بولت ژورنال استفاده میکنه. برای مثال برای ثبت کارهای مهمی که میخواهیم فراموش نکنیم و یا روتین زندگی منظمی داریم که حتما باید برای ثابت نگه داشتن کارهامون رو جایی ثبت کنیم تا روتین روزانه مون به بهترین شکل انجام بشه.

استفاده از قالبهای آماده در بولت ژورنال نویسی

قبل از اجرا امتحانش کن!

بهترین روش طراحی قالب اصلی، امتحان قالبهای آزمایشیست. سعی کن هر هفته یه قالب جدید طراحی کنی و بعد از امتحان در قسمت اصلی دفترت بکشی. در این حالت بهتر متوجه میشی که چه نوع قالبی برای انجام فعالیتهایت کارایی بیشتر و بهتری دارن و در وقتت هم صرفه جویی میکنی. استفاده از قالبهای آماده هم تاثیر خیلی زیادی در بالا بردن بهروری دارن و میتونی به جای طراحی از این نوع قالبها هم استفاده کنی.

به یه عادت منظم تبدیلش کن!

بزرگترین راز ساخت یه عادت منظم رسیدن به دستاوردهای خیلی کوچکه. مثلا ذوق رنگ کردن یا علامت زدن مربع کوچک توی صفحه بولت ژورنالمون که به معنای انجام دادن وظایفه، میتونه باعث انگیزه برای استفاده هر روزه از این روش باشه.

منتظر یه فرصت ایده آل نباش!

فرقی نمیکنه چه زمانی در حال خوندن این مطلب باشی، بولت ژورنال نویسی یه سیستم کاملا منعطفه و میتونی در هر زمانی از سال ازش استفاده کنی و حتما نباید اول سال و یا اول ماه باشه. تنها راز بزرگ اینه که نسبت به کارهایی که باید انجام بدی متعهد باشی و به سرانجام برسونیشون.

افسانه های رایج بولت ژورنال نویسی برای افرادی که تازه شروع به استفاده از روش بولت ژورنال کردن یه مانع خیلی بزرگ به حساب میاد. یادت باشه که استفاده از این سیستم لازم نیست شیک، خوش آب و رنگ، شلوغ و تجملاتی باشه. تمرکز اصلی باید روی نظم دهی و انجام کارها و به ثمر رسوندن وظایفمون باشه. پس از همین امروز طرحهای موجود در شبکه های اجتماعی رو فراموش کن و از این سیستم به بهترین شکل ممکن استفاده کن.

منبع: بوجوئینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Don`t copy text!

مسدود کننده آگهی داری!

لطفا برای حمایتمون خاموشش کن